ביטוח למטפלים בבעלי חיים | כלבנות טיפולית | אילוף כלבים

כל מי שמגדל חיית מחמד – כלב, חתול או כל חיה אחרת, מכיר ומבין את הקשר האישי והרגשי העמוק שמתפתח בין בני הבית לבין חיית המחמד, ואת ההשפעה העצומה שלו על כל למי שבא איתה במגע.

הקשר הבלתי אמצעי הזה הוא הכלי העיקרי בו משתמשים מטפלים באמצעות בעלי חיים על מנת לסייע למטופליהם להתמודד עם בעיות רגשיות ולהיפתח לעולם חדש ולא מוכר.

מטפלים באמצעות בעלי חיים בוחרים לבצע את עבודתם בעזרת בעלי חיים שונים, כאשר כל מטפל בוחר את החיה או החיות שיאפשרו לו ליצור את הקשר החשוב והמיוחד עם המטופל – מחיות משק דוגמת כבשים ועיזים, דרך מכרסמים פרוותיים כמו ארנבים, שרקנים ואוגרים, ועד לחרקים וזוחלים.

תחום הטיפול באמצעות בעלי חיים כולל תת-תחום נוסף של כלבנות טיפולית, המתמקד בטיפול באמצעות ידידם הטוב ביותר של האדם – הכלב.

כמו כל בעלי המקצועות החופשיים, גם המטפלים באמצעות בעלי חיים והעוסקים בכלבנות טיפולית חשופים לתביעות הנובעות מהפרת חובה מקצועית, רשלנות, מחדל ו/או טיפול חסר אשר נגרמו בתום לב. לפניכם מידע בנושא ביטוח אחריות מקצועית למטפלים בכלבים ובעלי חיים (ביטוח כלבנות טיפולית).

השימוש בבעלי חיים שונים משפיע על הסיכונים השונים ועל האפשרות להתרחשותם של מקרים שעלולים לגרום למטפל למצוא את עצמו מול תביעה נזיקית. על מנת להימנע מהסיכונים הכרוכים אנו ממליצים לרכוש ביטוח אחריות מקצועית שיאפשר לכם לעבוד בראש שקט ולהתמקד בהצלחת הטיפול ולא בחששות ודאגות מפני מה שעלול להשתבש.

ביטוח כלבנות טיפולית – שאלות נפוצות

אילו סיכונים קיימים בעיסוק בטיפול באמצעות בעלי חיים?

אף מטפל אינו יכול לצפות בצורה מלאה את התנהגות בעלי החיים, ובכל טיפול באמצעות בעלי חיים קיים הסיכון לפגיעה במטופל על ידי אחד מבעלי החיים. נשיכה, עקיצה, שריטה או אפילו אלרגיה של המטופל לבעל החיים יכולות להסתיים בלא כלום, אך גם עלולות לגרום לנזק למטופל ולגרור אחריהן תביעות שיחייבו את המטפל בהליכים משפטיים ארוכים ואולי אף תשלום הוצאות רפואיות ופיצויים.

על מה חשוב להקפיד?

כל מטפל באמצעות בעלי חיים או בכלבנות טיפולית חייב לקחת ברצינות את גודל האחריות המוטלת עליו, ולהקפיד הקפדה יתרה על הכללים, ההנחיות והנהלים השונים המסדירים את העבודה עם בעלי החיים:

– יש להקפיד ולבצע את הטיפולים רק על ידי בעלי חיים שהחוק מתיר להחזיקם, ואין להיעזר בבעלי חיים ארסיים או בכלבים הנחשבים מסוכנים ע"פ החוק או בבעלי חיים בעלי אופי תוקפני.
– יש להקפיד על קיום כל הוראות הבטיחות והתברואה שנקבעו על ידי הגורמים המוסמכים.
– יש להקפיד שכל בעלי החיים יהיו מחוסנים בהתאם להנחיית גורם רפואי וטרינרי וכן לוודא את קיומן של בדיקות תקופתיות קפדניות בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולנהלים של המסגרת הטיפולית.
– בנוסף, על המטפלים להקפיד על בריאותם הפיזית והנפשית של בעלי החיים, ולהימנע מטיפול באמצעות בעלי חיים בעלי חיים פצועים או חולים.
– כאשר מטפלים בילדים יש להקפיד לקבל מראש אישור חתום מהורי הילד או הילדה המטופלים בו הם מציינים בכתב את הסכמתם לטיפול באמצעות בעלי חיים.
– חשוב לדאוג לפוליסת ביטוח מקצועי למטפלים באמצעות בעלי חיים ולעוסקים בכלבנות טיפולית, שתעניק לכם כיסוי ביטוחי.

מה כוללת פוליסת ביטוח מקצועי למטפלים באמצעות בעלי חיים?

ביטוח צד ג' – פוליסת ביטוח מקצועי למטפלים באמצעות בעלי חיים ולעוסקים בכלבנות טיפולית מעניקה כיסוי במקרים של חבות צד ג' ודואגת לכיסוי הוצאות הגנה משפטית לתביעות שהוגשו נגדכם עקב נזק שנגרם לצד שלישי כתוצאה מרשלנות מקצועית, ופיצוי כספי לצד שלישי שהגיש תביעה משפטית נגדכם עקב נזק שנגרם כתוצאה מרשלנות מקצועית.

הוצאות הגנה בהליכים פלילים – פוליסת הביטוח המקצועי מעניקה כיסוי להוצאות המשפטיות הנכפות עלים במקרה של תביעה נזיקית.

מהו גבול האחריות של הפוליסה?

גבול האחריות של פוליסות ביטוח מקצועי למטפלים באמצעות בעלי חיים / כלבנות טיפולית נע בין 250,000 ₪ ועד ל-4,000,000 ₪. בבחירת פוליסת ביטוח מקצועי יש לבחור בהצעה המותאמת לאופי פעילותכם ולהיקף הסיכונים הקיים בעבודתכם.

הדרך הטובה ביותר לקבל את ההחלטה על מרכיבי הביטוח וגבול האחריות היא על ידי התייעצות עם מומחים הבקיאים בכך. אנחנו מזמינים אתכם לבוא ולהתייעץ עם סוכנות הביטוח הקולקטיב הארצי, המתמחה בפתרונות ביטוח מקצועיים ולבחון יחד מהי הפוליסה המתאימה לך.

כיצד ניתן לרכוש את הפוליסה?

באפשרותכם ליצור איתנו קשר ישירות בטלפון או על ידי השארת פרטים, והמקצוענים של הקולקטיב הארצי יתפרו למידותיכם פוליסת אחריות מקצועית למטפלים באמצעות בעלי חיים / כלבנות טיפולית שתעניק לכם הגנה מקיפה ומלאה בעלות משתלמת מאוד.

מאמרים נוספים

להצעת מחיר מותאמת אישית