ביטוח אחריות מקצועית וצד ג' למדריכי רכיבה טיפולית – איך זה עובד?

מהו ביטוח אחריות מקצועית למדריכי רכיבה טיפולית? מדוע זה הכרחי לכל מדריך רכיבה בתחום? הקולקטיב הארצי עם מדריך פשוט
ביטוח מדריכי רכיבה טיפולית. הכרחי לכל עסק

פוטנציאל הריפוי הטמון ברכיבה על סוסים מוכר זה אלפי שנים. תיעוד של הערך הטיפולי של הרכיבה ניתן למצוא כבר בשנת 600 לפנה"ס, ומאוחר יותר גם בכתביו של הרופא והפילוסוף היווני היפוקרטס, בהם תוארו התועלות הקיימות ברכבה על סוסים, מדרך לשיפור הבריאות וההרגשה הכללית ועד לדרך טיפולית היכולה לסייע לאנשים עם מוגבלויות.

בעת המודרנית הרכיבה הטיפולית הקלאסית משלבת שלושה תחומים טיפוליים עיקריים: רפואי, חינוכי וספורטיבי, והיא מחולקת לשני חלקים עיקריים – רכיבה שיקומית לבעלי נכויות פיזיות או רכיבה טיפולית לבעלי קשיים רגשיים מוטוריים והתנהגותיים.

בסיס הטיפול הוא הקשר בין הרוכב והסוס, כאשר המדריך הוא החולייה המקשרת בין השניים. תפקיד חשוב זה מטיל אחריות עצומה על מדריך הרכיבה טיפולית הן בפן הטיפולי והן בפן הטכני ביצועי של ביצוע הטיפולים. פעילות טיפולית זו, לצד חיוניותה, עדיין מלווה בלא מעט סיכונים. אנחנו בקולקטיב הארצי יצרנו פוליסת אחריות מקצועית ייעודית לנושא.

מדוע חשוב לרכוש פוליסת ביטוח אחריות למדריכי רכיבה טיפולית?

כמו כל פעילות המבוצעת עם מטופלים, גם מדריכי רכיבה טיפולית חשופים לתביעות מצד מטופלים או הוריהם במקרה של פציעה או פגיעה שנגרמה במהלך הטיפול. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר ברכיבה טיפולית, אשר מערבת צד שלישי – הסוס, אשר הופך את הטיפול למורכב יותר ואת הסיכונים לגבוהים יותר.

המטפלים ברכיבה טיפולית נתונים למספר סיכונים אשר מלווים את המקצוע ובגינם הם עלולים להיתבע על ידי המטופלים.

בהיבט הנפשי של הטיפול – כמו כל הליך טיפולי, יכול להיווצר פער בין הפרשנות שמעניק המטופל לטיפול ובין הדרך בה רואה אותו המטפל, ולתבוע את המטפל על הנזק הנפשי הנגרם לו בעקבות הטיפול. בהיבט המוטורי – במהלך הרכיבה עלולות להתרחש תאונות שונות כמו נפילת המטופל מהסוס או פגיעה של הסוס במטופל באמצעות בעיטה או נשיכה. מקרים כגון אלו יכלים להסתיים בפציעות או שברים, אך יכולים באותה המידה לגרום לנזקים בלתי הפיכים. על מנת להיות מוגנים במקרים אלו, עליכם להצטייד בביטוח אחריות מקצועית למטפלים ברכיבה טיפולית.

פוליסת ביטוח אחריות מקצועית וצד ג' למדריכי רכיבה טיפולית דרך הקולקטיב הארצי

פוליסת ביטוח אחריות מקצועית למדריכי רכיבה טיפולית נבנתה על ידי מומחי ביטוח האחריות המקצועית של הקולקטיב הארצי לאחר שנים של ניסיון וידע רב בתחום. הפוליסה מעניקה ביטוח אחריות מקצועית וצד שלישי לעוסקים בתחום, בעלי תעודת מאמן מוסמך ממכון וינגייט או מרשות הספורט.

אחריות המדריך

רכיבה טיפולית מיועדת לרוב לילדים ונוער בעלי נכויות פיזיות או לבעלי קשיים רגשיים, מוטוריים והתנהגותיים. עובדה זו הופכת את תפקיד המדריך לחשוב עוד יותר – בנוסף למטרות שעליו להשיג כמטפל, הוא מחויב לשמור על לשלומם, בטיחותם ובריאותם הפיזית והנפשי של המטופלים.

חלק חשוב מתפקיד המדריך הוא לחזות את סיכונים והסיכויים לפגיעות, ולעשות ככל שביכולתו על מנת לצמצם אותם:

  • המדריך חייב לוודא את התאמת הרכיבה למטופל ולוודא כי הטיפול נעשה באמצעות סוסים המתאימים לרכיבה בעלי אופי נוח.
  • תפקידו הוא לוודא כי במהלך הטיפול ערכת ציוד עזרה ראשונה תקפה נמצאת בהישג יד, ואף להיות בעל הכישורים והידע להשתמש בה.
  • בנוסף, המדריך אחראי על הציוד הנלווה לרכיבה ועליו לספק אוכפים תואמים וקסדת בטיחות לכל מטופל ומטופל.
  • חלק מאחריות המדריך היא רכישת פוליסת ביטוח אחריות מקצועית המבטיחה למאמן כיסוי צד ג’ במקרה של פגיעה באחד המתאמנים.
רכיבה - עולם ומלואו

 

הקולקטיב הארצי השוואת מחירי ביטוח

ביטוח אחריות מקצועית וצד ג’

למדריכי רכיבה טיפולית

ביטוח מקצועי למדריכי רכיבה טיפולית* מיועדת לכל העוסקים בתפקיד מדריכי רכיבה טיפולית, באופן פרטי או כחלק ממסגרות טיפוליות.

 מדריכי רכיבה טיפולית חשופים לתביעות מצד מטופלים או הוריהם במקרה של פציעה או פגיעה שנגרמה במהלך הטיפול.
כאשר מדובר ברכיבה טיפולית, אשר מערבת צד שלישי – הסוס, עלול להיות מורכב יותר ואת הסיכונים לגבוהים יותר.

המטפלים ברכיבה טיפולית נתונים למספר סיכונים אשר מלווים את המקצוע ובגינם הם עלולים להיתבע על ידי המטופלים.

התחייבות לפוליסה המקיפה והזולה בארץ

גבול אחריות
עד 3,000,000 ₪

רשלנות מקצועית שלכם או של עובד מטעמכם

כיסוי רטרואקטיבי

כיסוי הוצאות הגנה משפטית

* לבעלי תעודת מאמן מוסמך ממכון וינגייט או מרשות הספורט

לקבלת הצעת מחיר
מותאמת אישית

הקולקטיב הארצי השוואת מחירי ביטוח

שאלות ותשובות

פוליסת ביטוח מקצועי למדריכי רכיבה טיפולית מיועדת לכל העוסקים בתפקיד מדריכי רכיבה טיפולית, הן באופן פרטי והן כחלק ממסגרות טיפוליות שונות, ושהם בעלי תעודת מאמן מוסמך ממכון וינגייט או מרשות הספורט.

גבול האחריות של פוליסות ביטוח מקצועי למדריכי רכיבה טיפולית נע בין 250,000 ₪ ועד ל-3,000,000 ₪. בבחירת פוליסת ביטוח מקצועי יש לבחור בהצעה המותאמת לאופי פעילותכם ולהיקף הסיכונים הקיים בעבודתכם.

הדרך הטובה ביותר לקבל את ההחלטה על מרכיבי הביטוח וגבול האחריות היא על ידי התייעצות עם מומחים הבקיאים בכך. אנחנו מזמינים אתכם לבוא ולהתייעץ עם סוכנות הביטוח הקולקטיב הארצי, המתמחה בפתרונות ביטוח מקצועיים ולבחון מהי הפוליסה המתאימה לך.

באפשרותכם ליצור איתנו קשר ישירות בטלפון או על ידי השארת פרטים, והמקצוענים של הקולקטיב הארצי יתפרו למידותיכם פוליסת אחריות מקצועית למדריכי רכיבה טיפולית שתעניק לכם הגנה מקיפה ומלאה בעלות משתלמת מאוד.

מאמרים נוספים