מאמני יוגה ופילאטיס? כך תרכשו ביטוח אחריות מושלם עבורכם

ביטוח למאמני יוגה

שיעורי היוגה והפילאטיס הפכו בשנים האחרונות לפופולאריים במיוחד, ויש להם את כל הסיבות לכך – הם מאפשרים רמות אימון שונות, קצב פעילות שונה וסגנונות אימון שונים הניתנים להתאמה לכל מתאמן ומתאמנת בכל גיל, בכל לרמת כושר ובכל מצב גופני. בנוסף, אימוני היוגה והפילאטיס נחשבים לטיפוליים יותר ולכן מושכים אליהם גם אנשים שאינם בהכרח ספורטיביים במיוחד.

למרות האופי השקול של אימוני היוגה והפילאטיס, גם שיעורים אלו, כמו כל אימון גופני, עלולים להסתיים בפציעות הנגרמות בשל אימון לא נכון, ליקוי במתקן האימונים או טעות אנוש של המדריך או המתאמן.

על מנת להימנע ממצבים אלו, אחריות המדריך או המאמן היא לדאוג למקצועיות ולגלות ערנות במהלך השיעורים, לציוד תקני ותקין המתוחזק באופן קבוע, וכמובן גם לביטוח מקצועי שיעניק לו כיסוי במקרה של נזק למתאמנים. לפניכם מידע על ביטוח למאמנים ומדריכי יוגה ופילאטיס.

מדוע חשוב לרכוש פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לתאונות אישיות?

כמו כל פעילות גופנית מאומצת, גם מדריכי יוגה ופילאטיס חשופים לתביעות מצד מתאמנים במקרה של פציעה או פגיעה שנגרמה במהלך האימון. הפציעות עלולות להגרם  כחלק טריוויאלי מהאימון בשל האינטנסיביות שלו, בעקבות הדרכה לא נכונה או אימון לא נכון. לעיתים ההפציעה אף אינה נגרמת ישירות מפעילות המדריך, אלא מליקוי במתקן הספורט.

חלק חשוב מתפקיד המדריך הוא לחזות את  סיכונים והסיכויים לפגיעות, ולעשות ככל שביכולתו  על מנת לצמצם אותם, בין אם באמצעות הקפדה יתרה על כללי הבטיחות, התאמה של האימון למתאמן, השגחה מלאה על המתאמנים בזמן האימון ותחזוקה שוטפת של מכשירי האימון השונים.

חלק מאחריות מדריך היא רכישת פוליסת ביטוח אחריות מקצועית המבטיחה למאמן כיסוי צד ג' במקרה של פגיעה באחד המתאמנים.

על מה חשוב להקפיד ברכישת פוליסת ביטוח מקצועי למאמני יוגה ופילאטיס?

פוליסות ביטוח אחריות מקצועית למאמני ספורט הן רבות ומגוונות ולכל פוליסה יש את התנאים הייחודים המתאימים לענף הספורט הספציפי אליו מותאמת הפוליסה.

כשאתם רוכשים פוליסת ביטוח אחריות מקצועית למאמני יוגה ופילאטיס, חשוב לבדוק לפרטי פרטים את כל סעיפי הפוליסה. כדי לוודא שאתם רוכשים את פוליסת הביטוח המתאימה לכם.

ישנן כמה נקודות שחשוב להתעכב עליהן:

התאמת הפוליסה לסוג הפעילות – יש לוודא כי אתם רוכשים פוליסת ביטוח אחריות מקצועית המותאמת לפעילות של מאמני יוגה ופילאטיס. בנוסף, יש לוודא שהפוליסה מתאימה לסוג הפעילות הספציפית שאתם מציעים למתאמנים שלכם – פילאטיס מכשירים, פילאטיס לנשים בהריון וכדומה.

התאמת הפוליסה להיקף הפעילות ומספר המתאמנים – פוליסות אחריות מקצועית מציעות גבולות אחריות שונים למאמן המבצע 10 אימונים בשבוע ולמאמן המבצע 100 אימונים בשבוע. יש לוודא שהפוליסה מכסה את היקף הפעילות השנתי שלכם, ואף לדאוג לעדכן את הפוליסה במידה והיקף הפעילות גדל במהלך השנה. בנוסף,יש לוודא כי סכום גבולות האחריות של הביטוח מתאים ומשקף את הפעילות שלכם כמדריכים.

מרכיב צד ג' בפוליסה – ביטוח אחריות מקצועית מעניק כיסוי גם במקרה של פגיעה הנגרמת מצדדים שלישיים במסגרת האימונים שאתם מבצעים, כמו למשל מקרה בו המתאמן נפצע כתוצאה מציוד של המאמן או הסטודיו עצמו. לכן חשוב לוודא כי בפוליסה שאתם רוכשים מכילה גם מרכיב של ביטוח צד שלישי.

דרכי חידוש הפוליסה – פוליסת הביטוח נרכשת למשך שנה, ופוקעת התום תקופת הביטוח. כשאתם רוכשים פוליסת ביטוח וודאו כי בתום תקופת הביטוח הפוליסה תחודש באופן אוטומטי וללא כל פעולה מצדכם, על מנת להבטיח רצף ביטוחי ולהימנע ממצב בו תפעלו ללא ביטוח בתוקף.

האם כל מאמן חייב לרכוש ביטוח אחריות מקצועית?

אם אתם עובדים כשכירים, ייתכן ואינכם מחויבים ברכישת ביטוח אחריות מקצועית למאמני יוגה / פילאטיס, כל עוד המקום שמעסיק אתכם מבטח אתכם כולל תביעות צד שלישי. במידה שאתם עצמאיים, או שמקום העבודה אינו מבטח אתכם, עליכם לדאוג לעצמכם לביטוח אחריות ולביטוח צד שלישי.

מחפשים ביטוח למאמני יוגה או פילאטיס? בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם המומחים של הקולקטיב הארצי, המנוסים בהתאמת תכניות ביטוח לאימונים והדרכות לאימוני ספורט בסטודיו / חדר כושר. צרו אתנו קשר לקבלת הצעה לביטוח בהתאמה אישית עבורכם ועבור הסטודיו שלכם.

מאמרים נוספים

להצעת מחיר מותאמת אישית