מדריכי קרוספיט, אירובי וזומבה – כך תבחרו ביטוח אחריות למאמנים

ביטוח קרוספיט וזומבה (pixabay)

אם בעבר מאמני כושר התמקדו בעיקר בעבודה במכוני כושר, תוך דגש על אימון באמצעות מכשירים, הרי שבשנים האחרונות הטרנדים באימון לוקחים לעבר עבודה יותר חופשית ללא צורך במתקנים מורכבים או מכשירים יקרים.

התוצאה – שיטות ותפיסות אימון שונות ומגוונות, דוגמת זומבה, אירובי, קרוספיט, ספינינג (שכן דורש אופני ספינינג). מרבית ענפי הספורט הללו מאפשרים עבודה בתשתיות פשוטות ואפילו תחת כיפת השמיים.

אנחנו בקולקטיב הארצי מתמחים בביטוח מאמני כושר בתחומים שונים – מדריכי חדר כושר, מאמני כדורגל וכדורסל, שחייה – וכמובן – מדריכי ספורט בענפי הכושר – אירובי, קרוספיט, זומבה ועוד. בין אם מדובר באימונים בסטודיו ובין אם באימונים פרטניים.

ההמלצה שלנו לכל מדריך היא לדאוג לעצמו למעטפת ביטוחית באמצעות ביטוח אחריות מקצועית, הכולל אחריות לצד ג', שעשוי להיפגע במהלך הפעילות.

מדוע צריך ביטוח למאמני כושר?

כאמור, לצד היתרונות הרבים שיש לאימוני כושר בסגנון האירובי והקרוספיט, עדיין כל אימון גופני כרוך בסכנה מסוימת למתאמן – ועל כך יש אחריות למאמן. כאן צריך להבדיל בין פציעות ספורט טבעיות, לבין פציעות שנגרמו כתוצאה מאחריות המאמן.

העובדה שחלק משיטות האימון שהזכרנו כבר לא דורשות את מכון הכושר, אלא מאפשרות עבודה גם במרחב הציבורי, רק מגדילה את 'מפת האיומים' שצריך לקחת בחשבון כמו פגיעה בתאונה או התייבשות.

פוליסת ביטוח בהתאמה אישית

מאחר שלמאמן יש אחריות כלפי המתאמן (לא רק בהיבט ה'מוסרי' אלא גם מבחינת החוק), מדובר בסיטואציה מאתגרת. הדינמיקה במהלך אימון היא כזו שפגיעה אקראית של מתאמן עלולה לגרור תביעה כלפי המאמן ובהמשך פסיקה שמחייבת אותו לפצות את המתאמן בסכום כספי גדול בעקבות הפגיעה. המענה הכי נכון לסיטואציה הזו היא פוליסת ביטוח מתאימה למאמני כושר.

אינטרס של המאמן והמתאמן כאחד

הרציונל בפוליסת ביטוח למאמני כושר (ואנחנו מתכוונים לכל הקשת וענפים שמנינו כמו אירובי, קרוספיט או זומבה, כמו גם ענפים אחרים), הוא שאם, חלילה, חניך ייפגע במהלך האימון והמאמן ייחשף לתביעה חברת הביטוח היא זו שתישא בעלות הפיצוי.

חשוב להבין כי השורה התחתונה הזו משרתת לא רק את האינטרס של המאמן, אלא גם את זה של המתאמן. גם מתאמנים רוצים לדעת שהם מבוטחים ושלא יידרשו לרדוף אחרי הפיצוי. למעשה, מתאמנים שהם בעלי מודעות צרכנית גבוהה, אף ידרשו כי למאמן יהיה ביטוח צד ג' כתנאי מקדים לעבודה משותפת.

מאחר שהיום הרבה מאוד מאמנים עובדים באופן היברידי, כלומר משלבים אימון במסגרת פרטית לקבוצות ויחידים עם עבודה במכון כושר/ מועדון ספורט/ מרכז קהילתי, הביטוח הזה הרבה פעמים יהיה גם תנאי מקדים נדרש מטעם אותם מוסדות וגופים.

הרבה מאמנים סובלים מתת ביטוח

נדגיש כי עצם קיומה של פוליסת ביטוח אינה חזות הכל. בפועל – מאמני כושר ומדריכי ספורט רבים מחזיקים בפוליסות ביטוח שלא בהכרח יתנו מענה מתאים במקרה של חשיפה לתביעה.

אנחנו בקולקטיב הארצי ממליצים למאמנים תמיד להעמיק באותיות הקטנות של הפוליסה, לדאוג לגבול אחריות גבוה בביטוח וליהנות מליווי מקיף ומקצועי של סוכן ביטוח.

לכן, מומלץ שמאמני כושר יפנו לגורם מקצועי שמתמחה בביטוח מאמנים ויידע לתפור חליפת ביטוח שגם נותנת למאמן (ולמתאמנים שלו) שקט נפשי אמיתי וגם בעלות הוגנת ומשתלמת.

לקבלת הצעת מחיר לביטוח למדריכי כושר, כולל קרוספיט, זומבה, ספינינג, יוגה ועוד – צרו קשר עם הקולקטיב הארצי ונשמח לסייע ביצירת פוליסה מותאמת אישית עבורכם, כולל השוואת מחירים עם חברות הביטוח הגדולות.

השוו מחירי ביטוח למאמני כושר וצרו איתנו קשר >>

מאמרים נוספים

להצעת מחיר מותאמת אישית