ביטוח למאמני שחייה – אחריות מקצועית למדריכים

נדרש ביטוח. אימון שחייה

האקלים הים תיכוני, קו החוף הארוך ושפע של בריכות שחייה ציבוריות הפזורות בכל יישוב במדינת ישראל הפכו את השחייה למיומנות חובה לכל ילד.

אם בעבר, מרבית הילדים למדו שחייה בהדרכת ההורים ובצורה יותר אינטואיטיבית. אורח החיים המודרני הפך את הגישה להרבה יותר מקצועית והיום חלק ניכר מהילדים בישראל לומדים שחייה באופן מסודר בהדרכה של מדריך מקצועי.

כתוצאה מכך, בישראל פועלים כיום מאמנים ומדריכי שחייה מקצועיים. בדומה למאמנים אחרים בתחום הספורט, גם הם נדרשים להוצאת ביטוח מקצועי למאמנים ומדריכי שחייה. ביטוח התפור לצרכים ולתרחישים העלולים להתרחש במסגרת הספורטיבית.

לשם כך יצרנו בקולקטיב הארצי פוליסה ייעודית למקצוע הכוללת אחריות מקצועית לנזקי גוף שהיא המקיפה והמשתלמת בשוק היום.

כיסוי שהולם לסביבת הבריכה

מרבית שיעורי השחייה נערכים בבריכות שחייה מוסדרות בפורמט של שיעור פרטי או שיעור קבוצתי. למרות שבריכות השחייה בישראל מפוקחות ושומרות על תקני בטיחות, סביבת הבריכה היא כזו המועדת לתאונות מסוגים שונים. האסוציאציה המיידית היא כמובן סכנת הטביעה.

למרבה השמחה מקרי טביעה הם יחסית נדירים במהלך שיעורי שחייה, בעיקר משום שהמדריך חייב להיות מיומן בהענקת עזרה ראשונה ולצידו מציל מוסמך.

כמובן שפוליסה מקצועית של מדריך / מאמן שחייה חייבת לכלול כיסוי במקרה של, חלילה, טביעה של תלמיד, אך בחינה של התביעות המתנהלות כנגד מדריכי שחייה מגלה כי לרוב 'התאונות' או התקלות הרבה יותר טריוויאליות ונוגעות לפגיעות כתוצאה מהחלקה או חבלה אחרת בשטח הבריכה.

למי מיועדת הפוליסה

כדי להוציא פוליסת ביטוח למדריכי שחייה, חברת הביטוח לרוב תדרוש שהמבוטח יעמוד בכמה קריטריונים מקצועיים. הקריטריון הראשון הוא שמדריך השחייה יחזיק בתעודת הסמכה מקצועית מגוף מוכר כמומחה בתחום, למשל 'מכון וינגייט', ושההסמכה שהוא מספק מוכרת על ידי משרד העבודה.

בנוסף, חייב מדריך השחייה להציג גם תעודה מוכרת ותקפה המוכיחה שעבר הכשרה והסמכה במתן עזרה ראשונה.

חשוב לציין שיש לפוליסה הזו כמה סייגים. למשל, היא אינה תקפה מחוץ לגבולות המדינה והיא תקפה רק בשיעורים קבוצתיים בהם מספר התלמידים פר מדריך אינו עולה על 10 תלמידים.

הפוליסה הבסיסית גם לא מכסה את הנישה של הדרכת שחייה לתינוקות ופעוטות עד גיל 4 שנים. במקרה הזה חייבת להיות נוכחות של ההורים במקום ונדרש היתר מיוחד של חברת הביטוח. צרו קשר איתנו לקבלת ייעוץ נפרד בנושא זה.

חשוב לשים לב לגבול האחריות

כאמור, מדריך שחייה שרוכש פוליסת אחריות מקצועית צריך לשים לב ולהשגיח שהפוליסה נותנת מענה לתרחישים שונים. נקודה נוספת שחשוב להקפיד עליה היא גבול האחריות.

למה הכוונה? אחד הדברים שמגדירים את איכות (ועלות) הפוליסה הוא תקרת הכיסוי שחברת הביטוח מעניקה במקרה של מקרה ביטוח. כלומר והיה ונתבעתם ובית המשפט פסק נגדכם, ייתכן וגבול האחריות של חברת הביטוח קטן מגובה הפיצוי שנקבע. במקרה כזה אתם אמורים להוציא מכיסכם את ההפרש ובתביעות נזיקין משמעותיות (כמו במקרה של, חלילה, נכות או מוות) הפער יכול לעמוד על מאות אלפי שקלים.

לכן, חשוב לבחור בהצעה המותאמת אישית עבורכם ועבור הסיכונים הקיימים בפעילות.

בשנים האחרונות מספר תביעות הנזיקין שמוגשות נמצא בעלייה, כאשר כל תביעה עשויה להפוך לאיום ממשי. התופעה הזו, כמובן, אינה ייחודית למאמני שחייה, אך יש להיות מוכנים לכל תרחיש.

ביטוח אחריות למאמני שחייה – התייעצו עם המומחים

אם נחזור לסוגיות כמו קשת הכיסוי וגבול האחריות, הרי שקשה מאוד למבוטח עצמו לדעת מהי הבחירה הנכונה. אחרי הכל, גם פסיקות הנוגעות לגובה הפיצוי בדרך כלל לא נופלות מהשמיים והן נקבעות אחרי הערכה אקטוארית.

מכאן, שהדרך הטובה ביותר לקבל את ההחלטה על מרכיבי הביטוח וגבול האחריות היא על ידי התייעצות עם מומחים הבקיאים בכך. אנחנו מזמינים אתכם לבוא ולהתייעץ עם סוכנות הביטוח הקולקטיב הארצי, המתמחה בפתרונות ביטוח מקצועיים לענפי הספורט השונים, ובכלל זה בביטוח עבור מדריכי ומאמני שחייה.

המקצוענים של הקולקטיב הארצי יתפרו למידותיכם פוליסת אחריות מקצועית למאמני שחייה שתעניק לכם הגנה מקיפה ומלאה בעלות משתלמת מאוד.

באפשרותכם ליצור איתנו קשר ישירות בטלפון או על ידי השארת פרטים. ניתן גם להשתמש בממשק האונליין שלנו לקבלת הצעת מחיר מהירה, לפי גבול אחריות מתאים לבקשתכם.

מאמרים נוספים

להצעת מחיר מותאמת אישית