ביטוח אחריות מקצועית למאמני כדורגל וכדורסל – המדריך המלא

כדורסל. נדרש ביטוח אחריות

כדורגל וכדורסל הם ענפי הספורט הקבוצתי הפופולריים בישראל. בכל רגע נתון פועלות בישראל מאות מסגרות קבוצתיות של שני ענפי הספורט האלה. החל ממסגרות המיועדות לילדים צעירים, דרך ליגות חובבניות ועד לליגות הבכירות. המשותף לכל המסגרות האלה הוא שלכל אחת מהן יש מאמן שאחראי על סדר היום המקצועי ועל ניהול האימונים והמשחקים.

המעמד הזה מגיע גם עם תג 'אחריות'. מאמן, ואפילו כזה העושה את העבודה בהתנדבות, עלול למצוא את עצמו מתמודד עם תביעה אישית במקרה שחלילה אחד מחניכיו ייפגע במשמרת שלו. כל חוג, אימון או קבוצה, על המאמן ועל המסגרת לדאוג לפוליסת ביטוח אחריות מקצועית למאמנים.

הביטוח המקצועי שלנו למאמני ומדריכי החוגים מספק ביטוח מקיף ומשתלם המאפשר להם להמשיך בפעילותם בראש שקט.

הספורט עם אחוז הפציעות הגבוה ביותר

כדורגל וכדורסל לא נחשבים לענפי ספורט המועדים לתאונות אישוית קיצוניות, בטח שלא כאשר חושבים על ענפים דוגמת סקי, צניחה חופשית או אגרוף. עם זאת, לאור הפופולאריות, ודאי לא תופתעו לשמוע שכאשר בוחנים באיזה ספורט מתרחש אחוז הפציעות הגבוה, הכדורגל תופס את המקום הראשון על הפודיום.

פציעות באזור הקרסול, בברכיים והרבה מאוד חבלות מאפיינות את הספורט הזה והתמונה הזו לא רחוקה גם כשבוחנים את ענף הכדורסל. נכון שמאוד נדיר שיש בענפים האלה פציעות הגורמות לנכות חמורה או סכנת חיים. אך כמו בכל ספורט שדורש מאמץ רב ושינויי דופק תכופים, גם מקומן של הטרגדיות אינו נפקד לחלוטין. אחת הדוגמאות המוכרות בשנים האחרונות – קשורה לפציעתו של שוער מכבי תל אביב והפועל חדרה, חביב אוחיון, שנפצע קשה במהלך אימון אישי שגרתי.

אקלים שמעודד תביעות

בשנים האחרונות יש בציבור מודעות גבוהה יותר לכלי המשפטי שנקרא 'תביעת נזיקין'. פציעות הן אמנם חלק כמעט בלתי נמנע מהשגרה הספורטיבית ומרביתן מתרחשות בלי שום קשר להתנהלות של המאמן, אך באקלים הנוכחי המעודד תביעות, יכול למצוא את עצמו מאמן מואשם ברשלנות וטענות אחרות שבנסיבות מסוימות עלולות להוביל לפסיקה נגדו.

כאן חשוב לציין שלא תמיד ברורה לפתחו של מי נופלת האחריות. במקרה של מאמנים שעובדים במסגרת אגודות ספורט או רשויות מקומיות, החבות היא פעמים רבות של האגודה, המועצה או העירייה, ולכן חשוב לבדוק את הסטטוס והצרכים של כל מאמן והסיטואציה בה הוא פועל.

בשורה התחתונה יש הרבה מאוד מאמני כדורגל וכדורסל שחשופים לסכנת תביעה, וכאשר תביעה כזו מוגשת בעקבות פגיעה של חניך על המגרש או סביבו זה אף פעם לא נעים – ביטוח אחריות מקצועית וצד ג' לא מעלים את הפרשייה, אך הוא מספק למאמן שנתבע הרבה מרווח ביטחון ויכול להוריד ממנו הרבה לחץ.

שימו לב לגבול האחריות

אחד הדברים הכי משמעותיים בתכנון פוליסת ביטוח של רשלנות מקצועית וצד ג' הוא 'גבול האחריות'. נסביר: כשרוכשים פוליסה, הפיצוי שהיא מספקת כאשר עולה מקרה ביטוח מגיע עם תקרה. התקרה הזו נקראת גבול האחריות.

הניסיון המצטבר המתייחס לפסיקות נגד מאמנים, מגלה שלפעמים גובה הפיצוי שקבע בית המשפט גבוה מגבול האחריות שהפוליסה מספקת – במקרים כאלה מי שייאלץ להשלים את הפער יהיה המבוטח בעצמו, ובמקרה של פציעות מורכבות ונכות ממשית הפער עלול להגיע למאות אלפי שקלים.

למשל, מאמן שעובד בעיקר עם ילדים רצוי שגבול האחריות של הפוליסה שלו יהיה גבוה, כי פציעות של ילדים עלולות להיות בעלות השלכה מתמשכת והפיצוי שבית המשפט פוסק במקרים כאלה נוטה להיות גבוה.

אימון כדורגל. הקפידו על ביטוח אחריות למאמנים
אימון כדורגל. הקפידו על ביטוח אחריות למאמנים

הקולקטיב הארצי – מומחים בביטוחים למאמנים

זו בדיוק הסיבה שחשוב שמאמני כדורגל וכדורסל ירכשו את הביטוח שלהם אצל גורם מקצועי שיעשה להם אנליזה אקטוארית של סיכונים ויתפור עבורם פוליסה ספציפית שלוקחת בחשבון את המשתנים הייחודיים במסגרתם הם מאמנים. למרות שאין כלל אצבע, סוכן מנוסה שמכיר את התחום ואת הפסיקות הרלוונטיות יצליח להעריך נכון את גבול הסיכון ולספק מעטפת ביטוח מתאימה.

דוגמה לסוכנות שמספקת שירות כזה למאמני כדורגל וכדורסל היא הקולקטיב הארצי שמתמחה בפתרונות ביטוח מקצועיים בהתאמה אישית, ובכלל זה ביטוח בתחום הספורט – מאמני כושר, שחייה וכמובן מאמנים בענפי כדורגל וכדורסל.

מעוניינים לרכוש ביטוח? באפשרותכם לקבל הצעת מחיר מיידית און ליין אצלנו באתר. זקוקים לייעוץ מקצועי והכוונה? צרו איתנו קשר ונשמח לסייע.

שימו לב: לא ניתן לבטח אגודות ספורט מקצועיות אלא אך ורק חוגים נקודתיים עד 30 איש להדרכה אחת . בנוסף, גיל המודרכים הוא מגיל 5 ועד גיל 80 .

מאמרים נוספים

להצעת מחיר מותאמת אישית